Hommikusöögid

Porgandikuklid

Keskmine hinne: 3.5 Allikas: 100 rooga
Pehmed mõnusad kuklid seisvad tänu porgandile värsked mitu päeva. Hea lisand supi kõrvale.
Valmistusaeg:

Valmistamisaeg 35 minutit + öö kerkimiseks + 12–15 minutit ahjus

Kogus: 1 portsjon
Juuretise valmistamiseks sulata pärm külmas vees ja sega hulka jahu. Kata nõu rätikuga ja hoia üle öö külmas.
Võta tainas külmast ning sega hulka sool, siirup ja riivitud porgandid. Kuumuta tainas veevannis või mikroahjus käesoojaks. Lisa väheses vees vedeldatud pärm, sõtku hulka jahud ja lõpuks pehme või.
Vajadusel lisa veel natuke jahu – tainas peaks jääma suhteliselt pehme. Vormi kuklid ja lase ahjuplaadil kerkida. Küpseta 225-kraadises ahjus 12–15 minutit.
Kogustest valmib umbes 15 tk.
SOOVITUS
MINU HINNE
KOMMENTAARID
Lisa kommentaar
Nimi:
Sisu:
Lisa
siirikirikal 23.jaan 2012 12:21
F.P.: Pille Enden lisab selgituseks, et juuretis on käärimis- ja hapendamisseisundis olev tainas, mida säilitatakse uue taina fermenteerimiseks. Käärimist ja hapendamist kutsuvad esile mikroorganismide, peamiselt pärmseente ja piimhappebakterite elutegevus. Nüüd saia või leiva valmistamisel lähenetakse juuretisele kui toimeainele, mis tainast edasi kääritaks. Pärmiga ja pärmita tainastest saadud juuretise rangem eristamine on oluline siis, kui räägitakse pärmi toimest organismile.
F. P. 20.jaan 2012 11:16
Minu meelest juuretis = bakterid ja pärm = seened, kuidas seentest äkitselt bakterid saavad? Käisin leivakoolitusel kus räägiti kui erinevad asjad on pärm ja juuretis. Või olen millestki väga valesti aru saanud :O
Mirku 24.nov 2009 15:37
midagi on kogustega korrast ära - pool jahudest jäi panemata, sest kui on öeldud, et taigen peaks jääma pehme, siis selle vedelikukoguse kohta on jahu liiga palju. Vaatan, mis tuleb, kuid praeguse seisuga on pool nisujahukogust üleliia. Pärmi kogus lubaks justkui vedelikku lisada!
m1liisu 26.okt 2009 09:38
Väga maitsvad kuklid tulid, järgmisel korral lisan kindlasti veel natuke maitseaineid lisaks (nt kardemoni) :) Järgmine kord prrovin ka nii, et suurendan rukkijahu hulka ja vähendan nisujahu kogust või asendan viimase hoopis mõne täisterajahuga. Hea ampsata nii hommikuse pudru kõrvale kui ka lihtsalt võileiva asemel.
1