Kadi Toom - vabaduse viljaaed

Lauljanna ja joogaõpetaja Kadi Toomi menüüd võiks iseloomustada sõnadega “lihtne, kuid keeruline”. Tavainimesel on ehk raske mõista, kuidas saab söönuks vaid puuviljadest. Samas mis võiks olla veel lihtsam, kui toituda õunast ja banaanist!
Kadi ootab meid külla oma pere kohvikusse Omamoodi Kohilasse. Fotograafi nägu kisub kohe naerule, kui selgub, et täna valmistame taimetoitu. “Arst just manitses, et mul on kolesterool liiga kõrge, pean liha vähem sööma. Olengi hakanud tervislikumalt toituma. Täna sõin lõunaks hakkliha-kapsahautist,” muheleb piltnik Indrek. “No aga kuidas, seal on ju liha sees!” on Kadil kohe kõrvad kikkis. “Nojah, aga ikka parem kui kartul ja liha. Kapsast oli palju,” kaitseb mees. “Ega ma ei teagi, mis head taimetoidud oleksid,” selgub peamine mure. Kadi leebub ning kiidab kikerherneid ja läätsesid suure proteiinisisalduse poolest. Läätsed tunduvad Indrekule varasemast tuttavad olevat. Täna saab neid maitsta Kadi retsepti järgi kookosekastmes koos magusa kõrvitsaga.

Õige toit kasvab puu otsas
Taimetoitlasena teab Kadi omast käest, et selle tee alguses on mitmekesiseid retsepte raske leida ja kindlasti pole kuigi tervislik kogu aeg kapsast süüa. Ta soovitab toidus peituvat lähemalt uurida ja uusi maitseid katsetada. “Mulle maitseb näiteks väga tatar. Söön seda sageli riisi asemel ka idamaiste roogade juures. Köögiviljadest on suur lemmik kõrvits. Kõrvitsast saab väga hea värske kõhutäie, kui seda blenderis püreestada ja natuke kuuma vett lisada. Lihtne toorsupp,” kiidab Kadi.
Liide “toor-” tähendab seda, et toit ei ole kõrgel temperatuuril kuumutatud ja kõik head vitamiinid on säilinud. Kadi tunnistab ennast 70% toortoitujaks. “Ma ei taha endale piire seada. Mõnikord söön ka muid asju, näiteks ahjus küpsetatud kooki. Külas ma pirtsakas ei ole ja maitsen peaaegu kõike, ainult liha ja piimatooteid püüan vältida.”
Kahe kuu eest alustas Kadi Toom uutmoodi toitumiskavaga 80/10/10 ehk raw vegan fruitarian’i dieediga. See jätab taldrikule 80% süsivesikuid, 10% proteiine ja 10% rasvu – üldiselt süüakse vaid puuvilju. “Üllatavalt on puuviljades kõik kehale vajalikud ained olemas. Näiteks kartulis ja kapsas ei ole nii palju kasulikke vitamiine kui banaanis või hurmaas,” kinnitab Kadi Indreku poole kiigates. See jutt ei paista fotograafi veenvat. Kas pirnist ja banaanist on võimalik ära elada? Internetiotsing teatab, et Austraalias elab puuviljatoidul paljulapseline perekond. Lapsed on sünnist saati otse puu otsast ninaesise saanud. Ja see on pere kindel valik, mitte olude sunnil kujunenud eluviis. Aga Eestis ja talvel?
Indiapärane kookose-kõrvitsaroog
Puuviljasalat piparmündiga

Loe pikemalt Oma Maitse veebrurarinumbrist.
MINU HINNE
KOMMENTAARID
Lisa kommentaar
Nimi:
Sisu:
Lisa