Banaanshalottsibul

Toiteväärtused 100 g kohta: C-vitamiini 10 mg, rauda 0,7 mg, kaaliumi 334 mg, fiibrit 1,2 mg, energiat 315 KJ/75 kcal. Shalottsibul on hariliku sibula sordirühm, mida varem on käsitletud ka omaette liigina (A. ascalonicum). Iseloomulik on paljude väikeste tugeva lõhnaga sibulate moodustumine. Erinevalt küüslaugust või harilikust sibulast shalottsibula söömine hingeõhule spetsiifilist lõhna ei jäta. Paljundatakse shalottsibulat peamiselt vegetatiivselt, sest seemet moodustab ta vähe. Eriti populaarne on ta Prantsusmaal, kuid ka Eestis saab teda avamaal kasvatada. Seemnetega paljundatav sort on ´Ambition´. Pehme ja aromaatse maitsega sibul suppide, kastmete ja salatite sisse. Ahjus röstituna on ta üks parimaid lisandeid liha- või kalatoitudele.

TEE NII: Puhasta ja lõika sibul pooleks, pane ahjupannile ja nirista õliga üle, maitsesta soola ja pipraga ning küpseta 250ºC juures u 15 minutit. Veel sobib hästi glasuurimiseks. Hoida jahedas ja pimedas.
MINU HINNE
KOMMENTAARID
Lisa kommentaar
Nimi:
Sisu:
Lisa