Maitsvalt munast

Allikas: Tervis Pluss Autor: Mari-Liis Ilover
Kõigi maailma toiduainete seas on muna kindlalt ära teeninud superstaari staatuse. Muna on suure toiteväärtusega, kergesti kättesaadav ja – last but not least – pole liiga kallis.
Miks muna on kasulik?
✔ Keskmise suurusega muna annab 7,5 g valke, 6 g rasvu, 0,6 g süsivesikuid, 90 kcal energiat.
✔ Munarebus on 16% valke ja 30% rasvu. Rasvlahustuvad vitamiinid (A-, D-, E-vitamiin) esinevad ainult rebus. Munavalges on 10% valke ja 88% vett. Munavalges rasvu ei ole.
✔ Munarebus on rohkem vitamiine kui enamikus teistes loomsetes toiduainetes. Enim on munas A-, D-, B12-, B4-, B3,-, B2-vitamiini. Kanamunas leidub kõiki elutegevuseks vajalikke vitamiine!
✔ Muna sisaldab rohkem kui 30 makro- ja mikroelementi. Palju on fosforit, kaltsiumi, magneesiumi, fluori, joodi, vaske, tsinki, mangaani. Enamikku muna mineraalaineid on inimesel kerge omastada, sest need paiknevad orgaanilistes ühendites.
✔ Munareburasvades leiduv letsitiin parandab mälu ja keskendumisvõimet, mõjub soodsalt maksale ja hoiab vere kolesteroolitaseme normis.

Rohelised köögiviljad upumunaga


Shakshuka

Avokaadomuna

Suvikõrvitsavorm

Šokolaadisufleekook
MINU HINNE
KOMMENTAARID
Lisa kommentaar
Nimi:
Sisu:
Lisa