Uudiskiri Instagram Facebook
 
Nädalalood

Kaunis imejuurikas

Nädalalood

Kaunis imejuurikas

PrindiSoovita sõbrale
Foto: Jaan Heinmaa
Kui piilupart Donald pardivõsukesi porgandirattaid sööma meelitas, siis ikka selle jutuga, miks porgand on kasulik. Oma rohke A-vitamiini sisalduse poolest parandavad need silmanägemist, aga head on porgandid ka B-vitamiini ja kaaliumi allikana ning ainevahetuse korrastajana. Kui värsket ja mahlast porgandit on mõnus krõbistada lihtsalt niisama, siis roaga annab seda juurikat sobitada nii marineeritult, röstitult kui isegi moosina. Koos või või õliga töödeldud porgand omastub meie organismis aga kõige paremini. Oma loomult magus porgand armastab vürtse, eriti muskaapähklit ja ingverit, rääkimata mahedast nelgist ja kaneelist. Ja nagu minu ema mulle kunagi õpetas, valige poest just ümara otsaga porgandid. Need sordid on enamalt jaolt mahlasemad ja magusamad tõepoolest.

Märksõnad

porgand

Uued retseptid

Pardi-ja sea rillette

Pidu
Pardi-ja sea rillette