Lahedad leivatoidud argi- ja pidupäevaks

Allikas: Pere ja Kodu Autor: Lia Virkus
Eestlased on leiba põhitoiduks pidanud aastasadu ja seda peaks tänapäevalgi rohkem väärtustama, kuna leival on palju tervisele kasulikke külgi. Vabariigi süünipäev ole ka enam mägede taga, seega ole lahke ja napsa siit peolauale mõni hea idee.
Rukkileib sisaldab rikkalikult kiudaineid, mis seovad soolestikus kahjulikke aineid ja kiirendavad seedimist. Samuti aitavad väljutada liigset kolesterooli. NB! Päevase kiudainevajaduse (20–30 g) katab 6–8 viilu täisteraleiba. Rukkileivas sisalduvad mineraalained (fosfor, raud jt) stimuleerivad ajutegevust ja annavad lihasjõudu, parandavad naha, luude ja lihaste talitlust. Järgnevalt mõned ideed, kuidas ka tahkem leib ära kasutada.
• Tahke leiva võid lõigata õhukesteks viiludeks ja kuivatada ahjus. Saadud kuivikud on paras amps lastele näiteks krõpsude asemel.
• Kuivama hakanud leivast saad teha suppide peale krutoone. Valmista neid nii: määri leivaviilud võiga, lõika väikesteks kuubikuteks ja lase ahjuplaadil küpseda.
• Tahkema leiva võid ka riivida. Riivleib sobib hästi näiteks vabariigi aastapäeva prae peale. Määri lihapraad
kokku mee-sinepiseguga ja puista peale riivleiba. Küpseta praadi madalamal temperatuuril, et leib liialt ei pruunistuks.

Kilutrühvlid rukkileivaga

Kihiline heeringasalat leivaga

Krõbedad leivalaastud kahe võidega

Kuum sprotivõileib ja sardiini-kurgileib

Kuumsuitsulõhega võileivatort

Kalamarjapokaalid

Rukkirüütlid kohupiima ja õunamoosiga

Leiva-peekonitäidisega liharullid

Kaneeline leivavorm õuna ja rosinatega

Triinu leivapudi

Laura krõpsuvad leivakommid

Kihiline kohupiimakreem leivapuruga

Muraka-juustukook rukkileivapõhjal
MINU HINNE
KOMMENTAARID
Lisa kommentaar
Nimi:
Sisu:
Lisa