Mahlased ja tervislikud muffinid

Autor: Eva Palu
Mõne aja eest saime toidutare.ee kasutajalt küsimuse, kuidas küpsetada muffineid tervislikumalt ja vähesema koguse nisujahuga. Eva Palu võttis teema ette ja pakub välja mõned nipid.
Porgandimuffinid toorjuustutäidisega

Pähklised banaani-šokolaadimuffinid

Kuidas muuta muffineid tervislikumaks?
* Asenda tavaline nisujahu täisterajahu või teiste jahudega. Arvesta küll seda, et 100%-liselt nisujahu asendades tulevad muffinid suure tõenäosusega liiga kuivad. Seega asenda 2/3 mõne muu jahuga (kaera, tatra, riisi vms) ja ülejäänud 1/3 ulatuses lisa tainale kas nisujahu või kartulitärklist.

* Tavalise suhkru asemel sobib tainasse magusust andma banaan, vahtrasiirup ja mesi. Loomulikult on tervislikumad alternatiivid ka teised suhkrud – toorsuhkur, palmisuhkur jms.

* Muffinid muudab mahlasemaks (ja tervislikumaks) sellesse lisatud köögivili – olgu selleks riivitud porgand, suvikõrvits, maguskartul, peet, kõrvits, õun vms. Köögivilja maitset muffinites tunda ei jää, vesisematest köögiviljadest pigista enne tainale lisamist vesi välja.

* Samuti võid tainasse lisada rosinaid või teisi kuivatatud puuvilju, kaerahelbeid, muid mitmeviljahelbeid – seda toitainerikkamad muffinid saad.

* Nipp, kuidas saad muffineid mahlasemaks muuta, on „peita“ muffinite sisse toorjuustupallike. Tõsta 1 spl muffinitainast vormi, selle peale pool teelusikatäit toorjuustu ning selle peale taas muffinitainas.

* Sega muffinitainas kokku nii lühidalt kui võimalik, ülesegamine toodab kuivad muffinid.

* Kui kardad liigseid kaloreid, küpseta muffinid väiksemas muffinivormis ja piirdu siis ühe väiksema muffiniga. 
MINU HINNE
KOMMENTAARID
Lisa kommentaar
Nimi:
Sisu:
Lisa