Gluteeni- ja laktoosivabad toidud

Allikas: Pere ja Kodu Autor: Mari-Liis Ilover
Üha enam on Eestis inimesi, ka lapsi, kes tervislikel põhjustel väldivad oma toidulaual gluteeni ja laktoosi. Ehkki ma ise ei pea endale sääraseid piiranguid seadma, katsetasin gluteeni- ja laktoosivabu retsepte
suure põnevusega.
Avastasin rõõmuga, et valik pole sugugi nii piiratud. Kui jätta toidusedelist välja nisu, oder, rukis, ei tulegi maailmalõpp, sest olemas on ka riis, tatar, hirss ja mais (ka kaer, kui see ei ole kasvamise või töötlemise käigus kokku puutunud gluteeniga). Kui organism ei talu laktoosi sisaldavaid piimatooteid, on võimalus kogeda uusi maitseid näiteks mandli-, riisi- ja kaerapiima näol. On selge, et gluteeni ja laktoosi vältijail tuleb valmistoitudest laia kaarega mööda käia. Ja kuna töödeldud toiduained võivad sisaldada varjatud kujul nii gluteeni kui ka laktoosi, lugeda tootekirjeldust poes väga tähelepanelikult. Gluteenivaba dieedi korral on vast kõige keerulisem aga küpsetamine. Et gluteen toimib ka sideainena, kipuvad gluteenivabad küpsetised murenema ja olema kuivad. Samuti tuleb end tasahilju harjutada uute maitsetega, sest gluteenivabad küpsetised maitsevad teisiti. Soovitan aga kindlasti lugeda Maire Vesingi raamatut “Gluteenivabad toidud”, kus lisaks retseptidele leidub rohkelt kasulikku teavet gluteenivabade jahude kasutamise ja neist küpsetiste valmistamise kohta. Loomulikult võivad kõiki siinseid toite teha ka need, kel toitumispiiranguid pole. Head katsetamist!



Kreemjas porgandi-riisisupp


Hirsiga täidetud paprikad

Kinoasalat ja lihapallid

Kinoavorm spinatiga

Quiche Lorraine

Lillkapsapõhjal pitsa

Kuldkollane õunakook

Mandlihõngulised pannkoogid

Tatraküpsised ja Kookospallid

Müsli tatra- ja hirsihelvestega

Šokolaadipavlovad kirssidega
MINU HINNE
KOMMENTAARID
Lisa kommentaar
Nimi:
Sisu:
Lisa