Helbed ja kliid pakatavad tervisest!

Allikas: Veski Mati Autor: Tuuli Mathisen
Kes siis kaerahelbeid ei teaks ega tunneks. Aga kas sama hästi tunned ka teisi põnevaid helbelisi – tatra-, rukki-, riisi- ja ka kartulihelbeid? Helbed on perenaisele kui kingitus. Valmivad kiiresti ja samas annavad võimaluse põnevaid ja maitsvaid roogi valmistada. Ja kes tahab eriti tubli olla, kasutab oma menüüs ka ohtralt kiudaineid sisaldavaid kliisid, mis on terade kõige väärtuslikum ja toitainerikkam osa.
Veski Mati rikkalikust helveste ja kliide valikust leiab igaüks oma lemmiku ning põnevate toitude valmistamine on küll ainult pealehakkamise kaugusel. Õnneks ei pea tark toitumine olema igav ega ka mitte vähem maitsev.


Huvitavaid fakte

KAERAHELBED on gastronoomilised kullatükid  sinu köögikapis!
• Kaer on toitainerikas, väga kergesti seeditav ja kiudainerikkuse tõttu suurepärane soolestiku puhastaja. Naudi kaerahelvestest snäkke, putrusid ja küpsiseid. suhkruga on ka üks tõhusatest organismi taastavatest toitudest pärast treeningut.
• Kaerahelbepuder aitab alandada kolesteroolitaset ja vererõhku, ennetada veresoonte lupjumist ja diabeedi tekkimist, tasakaalustab veresuhkrut ning tugevdab immuunsüsteemi.
• Kuigi kaerahelbed sisaldavad suhkruid rohkemgi kui limonaadid, on need hammastele oluliselt sõbralikumad.

TATRAHELBED parandavad vereringe tööd
• Tatras on sama palju kiudaineid kui kaerahelvestes; samuti aitab see ennetada kõrget kolesteroolitaset, kõrget vererõhku ja südame-veresoonkonna haigusi. Kiudained alandavad ka vere glükoosi- ja insuliinisisaldust.
• Tatar on väga hea magneesiumiallikas. Magneesium aitab veresoontel lõdvestuda, parandades vereringet ja toitainete transporti.
• Osa uuringute järgi aitab tatar naistel ennetada ka sapikivide teket.

RUKKIHELBED – head tasakaalu loojad sinu menüüs
• Rukki tuntuim tervislik omadus on kiudainerikkus, kuid selles on ka külluslikult erinevaid mineraale, nagu magneesium, B-vitamiinid, fosfor, raud ja tsink. ja teraviljatoodete tarbimine tasakaalustab toitumist. Kiudained seovad vett ja tekitavad täiskõhutunde, vähendades nii rasva osakaalu toidus.
• Rukkitoidud annavad ka mõistliku koguse naturaalvalku. Lisaks on rukkivalkude aminohappeline koostis võrreldes nisuvalkudega organismile soodsam – neis leidub rohkem asendamatuid aminohappeid lüsiini ja treoniini.
• Rukis tugevdab igemeid ja on seega kasulik hammaste tervisele. Rukkileiva söömine vähendab haigestumist südame- veresoonkonna haigustesse ning pahaloomulistesse kasvajatesse. Eelkõige vähendab rukis aga jämesoolevähki haigestumise riski. Kiudained kiirendavad seedeprotsessi ja seega väheneb kantserogeensete ainete kokkupuuteaeg soolestikus. Oluline on ka tarbida piisavalt vedelikku, et hõlbustada organismil toidu seedimist.

Rohelise sibula pirukas kartulihelvestega muretainal

Oaburgerid kartuli- ja tatrahelvestega

Krõbe müsli rosinate ja sarapuupähklitega

Kaerakliipuder oliiviõli ja parmesaniga
MINU HINNE
KOMMENTAARID
Lisa kommentaar
Nimi:
Sisu:
Lisa