Uudiskiri Instagram Facebook
 
Nädalalood

Maitsvalt munast

Nädalalood

Maitsvalt munast

Mari-Liis Ilover Tervis Pluss
PrindiSoovita sõbrale Facebook
Foto: Mari-Liis Iloveer
Kõigi maailma toiduainete seas on muna kindlalt ära teeninud superstaari staatuse. Muna on suure toiteväärtusega, kergesti kättesaadav ja – last but not least – pole liiga kallis.
Miks muna on kasulik?
✔ Keskmise suurusega muna annab 7,5 g valke, 6 g rasvu, 0,6 g süsivesikuid, 90 kcal energiat.
✔ Munarebus on 16% valke ja 30% rasvu. Rasvlahustuvad vitamiinid (A-, D-, E-vitamiin) esinevad ainult rebus. Munavalges on 10% valke ja 88% vett. Munavalges rasvu ei ole.
✔ Munarebus on rohkem vitamiine kui enamikus teistes loomsetes toiduainetes. Enim on munas A-, D-, B12-, B4-, B3,-, B2-vitamiini. Kanamunas leidub kõiki elutegevuseks vajalikke vitamiine!
✔ Muna sisaldab rohkem kui 30 makro- ja mikroelementi. Palju on fosforit, kaltsiumi, magneesiumi, fluori, joodi, vaske, tsinki, mangaani. Enamikku muna mineraalaineid on inimesel kerge omastada, sest need paiknevad orgaanilistes ühendites.
✔ Munareburasvades leiduv letsitiin parandab mälu ja keskendumisvõimet, mõjub soodsalt maksale ja hoiab vere kolesteroolitaseme normis.

Rohelised köögiviljad upumunaga


Shakshuka

Avokaadomuna

Suvikõrvitsavorm

Šokolaadisufleekook

Uued retseptid

Rooskapsad sinepises koorekastmes

Argitoidud
Rooskapsad sinepises koorekastmes