Kodumaist värsket liha eelistatakse aina rohkem

TNS Emori poolt veebruarikuus läbi viidud lihaturu uuringu põhjal on kasvanud tugevalt kodune söögi …
TNS Emori poolt veebruarikuus läbi viidud lihaturu uuringu põhjal on kasvanud tugevalt kodune söögi valmistamise trend ning läbi selle kodumaise värske liha tarbimine. Tarbijad eelistavad osta värskeid lihatooteid teeninduslettidest ja valmistoodangut pakituna selvelettidest.

„Osaliselt juba möödunud aastal alanud liikumine kodusel toiduvalmistamisel värskete lihatoodete kasutamise suunas jätkub ning pooltoodete kasutamine ja kaupluste köökide või tööstuslikult toodetud valmistoitude ostusagedus näitab langustrendi," kommenteeris uuringut Liina Jaanson, Rakvere Lihakombinaadi turundusdirektor. „Kauplusest liha ostmisel jätkub varasemate aastate trend, mille kohaselt nn. valmis lihatoodete ostmisel eelistatakse üha enam selveletti ja värskete lihatoodete puhul teenidusletist ostmist," lisas Liina Jaanson.

Värske liha võidukäik algas juba eelmisel aastal ning tarbijakäitumise uuringu põhjal järeldub, et värske liha tarbimise kasv jätkub - värsket hakkliha ostab igal nädalal 36% ning üks-kaks korda kuus 42% tarbijatest. Värsket sea- või veiseliha ostab iga nädal 20% ning üks-kaks korda kuus 48% tarbijatest. Aina vähem ostetakse värsket liha ainult turult - 2007. aastal ostis 17% tarbijatest liha ainult turult, siis 2008. aasal oli see protsent vaid 12, samas kui pea 40% eelistas ainult kauplusest ostetud liha.

Värske liha kasutamine kodusel toiduvalmistamisel kasvab: kui ainult värsket liha kasutav segment püsib sarnaselt 2008.a. uuringule viiendiku ringis, siis peamiselt värske liha eelistajate osakaal on viimastel aastatel suurenenud.
MINU HINNE
KOMMENTAARID
Lisa kommentaar
Nimi:
Sisu:
Lisa