Eestis toodetud toiduained märgistatakse lipumärgiga

Toiduliidu pressiesitlusel tutvustati Toiduliidu algatatud teavituskampaaniat“ Märka lipu mär…
Toiduliidu pressiesitlusel tutvustati Toiduliidu algatatud teavituskampaaniat“ Märka lipu märki!“, mille eesmärk on anda tarbijatele selget teavet Eestis toodetud toidukaupade kodumaise päritolu kohta, märgistades need kaubad rahvuslipu märgiga.
Juunikuus alguse saava ning aasta vältel (juuni 2009 – juuni 2010) kestva tarbijatele suunatud teavituskampaania eesmärk on saavutada eestimaalaste suurem teadlikkus Eestis müüdavate toidukaupade kodumaisest päritolust, aidates ostjatel kauplustes selgelt ja lihtsalt ära tunda Eestis toodetud toidukaubad. Lipumärgi saamise aluseks on vastav statuut, kus “toodetud” on defineeritud Toiduseaduse sätete põhjal.
Suurim lisandväärtus toodetele on antud Eestis Teavituskampaania toimumise ajal kannavad kõikide kampaaniaga liitunud  toiduainetööstuste kodumaiste toodete hinnasildid kauplustes rahvuslipu märki.
Sirje Potisepa sõnul otsustati lipumärgi hinnasildile panemise kasuks, kuna kolmandik ostjatest ei vaata ostmisel kunagi toote pakendit, samas hinnasilte vaatavad kõik, eriti praeguses majanduse seisus.
Kampaaniaga on otsustanud liituda arvukalt Eestimaal tegutsevaid toiduainetööstusi, tänase seisuga 45, ja suurimad kaubandusketid nagu Selver, Prisma, Rimi, ETK, Tallinna Kaubamaja  ning liitumas on veel teisedki.
„Tarbijatel on soov ja kindlasti ka õigus saada selget ja usaldusväärset informatsioon, millised kaubad riiulitel on toodetud Eestis. Kasutades rahvuslipu märki eestimaiste toodete hinnasiltidel, on võimalik see teave kõige otsesemalt ostjateni viia. Millised tooted ostukorvi pannakse, on juba igaühe end otsustada, ent võimalus leida ja valida kodumaiseid, on väga lihtsaks tehtud“, kommenteeris alanud tarbijakampaaniat Toiduliidu juhatja Sirje Potisepp ja kinnitas, et „rahvuslipu märk toote hinnasildil näitab, et see on valmistatud Eesti toiduainetööstuse ettevõtetes eestimaalaste poolt eestimaalaste maitse-eelistusi ja traditsioone silmas pidades.“
Oluline on, et märgi saavad Eestis toodetud toiduained, mitte ainult kodumaise toorainega toidukaubad. Näiteks saab lipumärgi ka Aura apelsinimahl, kuna hoolimata apelsinide võõramaisest päritolust on mahl toodetud ikkagi Eestis.
Siiski ei anta lipumärki toodetele, mille kodumaine panus piirdub vaid toote pakendamisega, seega riisipakkide juures me rahvuslippu nägema ei hakka.
Lipumärgi kampaania esitlusel tutvustas Eesti Konjunktuuriinstituudi direktor Marje Josing viimast elanike toitumisharjumuste ja toidukaupade ostueelistuste uuringut, mille tulemused innustasid Toiduliitu lipumärgi kampaaniat algatama. Uuringu tulemuste järgi eelistab kodumaiseid toidukaupu 70 % vastanutest, samas, kodumaise ja importkauba eristatavus kauplustes ei ole lihtne (83% vastanutest) või on keeruline (9% vastanutest). 41 % inimestest arvavad, et päritolumaa peaks olema toodetel selgemini märgistatud.
MINU HINNE
KOMMENTAARID
Lisa kommentaar
Nimi:
Sisu:
Lisa