Muna on looduse ime

Autor: Raili Mikk
Muna on hoopis midagi enamat, kui tavaline komponenet paljudes küpsetistes või harjumuspärane osa meie hommikusöögist. Munata jääksid tegemata õhuline omlett ja krõbe besee, uhke biskviitkook ja õige lihavõtte pasha.
Muna sisaldab kõike elusorganismile vajalikku. Munavalgud on sama väärtuslikud kui piimavalgud ja neid leidub nii rebus kui valges. Rasv on pea täielikult koondunud rebusse. Ühes munas on sama palju rasva kui 200 g täispiimas. Kolesterooli, millest muna puhul nii palju räägitakse, ei peaks samuti kartma, sest munas leidub palju letsitiini, mis kolesterooli halva toime neutraliseerib. Munas on esindatud kõik tähtsamad vitamiinid ja olulised mineraalained.
Munasöömisega ei tasu muidugi ka liialdada – üks muna päevas ja 3-4 nädalas on parim kogus. Nii et targalt süües kaalub kasulikkus kolesteroolihirmu igatahes üles. Ja kes veel ei teadnud, organism omastab poolkõva muna paremini kui kõva. Kella tiksumine on seega keetmise juures igati abiks.
Rõõmsaid munadepühi!

Benediktiini munad
Muna- spinatipirukas
Täidetud munad
Majonees
Munavõi
Tüümianijäätis 
Kartuli-kiluvorm munaga
Õunamagustoit munaga 
Marja sabayon 
Lumepallisupp
Makroonid ehk mandli-munavalgeküpsised
Beseerull marjadega
Kiire pokaalipasha
MINU HINNE
KOMMENTAARID
Lisa kommentaar
Nimi:
Sisu:
Lisa