Tervislikud talitoidud

Autor: Nädalakiri Naised
Inimese toidulaud peegeldavat tema kohta üsna palju. See tõde kehtib ka tervise kohta, sest toiduga saab nii juba tekkinud hädasid ravida kui ka neid üldse ennetada. Tuleb vaid teada õigeid koostisosi! Angelica Udeküll pakub just sellest vaatenurgast toidutegemisele lähenedes mõned isuäratavad kooslused.
Kohakala kõrvitsarisotoga
Kõrvits on kasulik paljude hädade korral – vili sisaldab palju kasulikke mineraalaineid, vitamiine ja kasulikke õlisid. Kõrvitsatoitudega saab leevendada erinevaid põletikke ja kõhuhädasid, sh on need abiks kõhukinnisuse vastu. Omal kohal on vili ka neeru- ja maksahaiguste korral.

Peedi-veisehakklihavorm
Peet on oma universaalsete omaduste poolest sarnane kõrvitsaga, sest sisaldab nii kasulikke mineraalaineid kui ka vitamiine, sh kaaliumi, magneesiumi, fosforit, koobaltit, joodi, rauda, B-rühma vitamiine ja C-vitamiini. Leevendust saab peeditoite süües ja peedimahla juues näiteks kõhuhädadele, kuid kindlasti võiksid peedi menüüsse võtta ka inimesed südame-veresoonkonna haigustega, allergia ja astmaga jms.

Ergutav seenesupp
Kasuta selle supi valmistamisel võimalusel shiitake-seeni, mis on tuntud oma tervislikkuse poolest. Eelkõige Aasias, kuid ka mujal maailmas aina populaarsemad shiitake-seened sisaldavad vähivastaseid aineid ja nende söömine aitab alandada kolesterooli ja vererõhku. Aasias teatakse neid kõrge antioksüdantide sisalduse tõttu ka kui immuunsust toetavaid ja viirusevastaseid abimehi. Just tänu antioksüdantidele aeglustavad seened ka vananemist.
MINU HINNE
KOMMENTAARID
Lisa kommentaar
Nimi:
Sisu:
Lisa