Porgandimaffia kogub jõudu

Porgandimaffia on tarbijate võrgustik, mille eesmärk on tarbida selleks, et võidaksid ettevõt…
Porgandimaffia on tarbijate võrgustik, mille eesmärk on tarbida selleks, et võidaksid ettevõtted, mis teevad sotsiaalselt kõige vastutustundlikumaid otsuseid. See on ülemaailmne tarbijate liikumine, mis sai alguse 2008. aastal San Franciscos ja on nüüdseks vallutanud linnu nii USAs, Kanadas, Tais, Austraalias, Mehhikos, Saksamaal, Soomes kui ka Lõuna-Aafrikas. Eestis tehakse algust 16.märtsil kohvikus Mamo.

Porgandimaffia protsess käib nii, et erinevatele ettevõtetele esitatakse üleskutse. Võidab see, kes on nõus oma ettevõttesse sotsiaalselt vastutustundlikumalt rohkem panustama. Porgandimaffia ongi tarbijatepoolne liikumine – suur hulk tarbijaid läheb kindlal ajal kindlasse kohta tarbima. Sellega aidatakse kindlat ettevõtet, kes on lubanud oma tegevust kõige rohkem parendada. Eesti esimese Porgandimaffia puhul on selleks Mamo, kes lubab 80% ürituse ajal kogunenud kasumist investeerida valgustuse keskkonnasäästlikumaks muutmiseks. Nimelt paigaldavad nad abiruumidesse liikumissensorid, mis lülitavad valgustuse liikumise peale sisse-välja.
Sotsiaalselt vastutustundlik ettevõte ei pea oluliseks mitte ainult kasumi teenimist äri põhitegevusest, vaid pöörab tähelepanu ka ümbritsevale loodus- ja sotsiaalkeskkonnale. Suuresti on ettevõtete ühiskondlik vastutus vabatahtlik, seda ei sätesta seadused. Seetõttu on oluline, et ettevõte hoiab oma lubadust säästa ümbritsevat keskkonda ning oma eetilisuse tõestamiseks hoiab ettevõte oma tegevuse avatuna ja läbipaistvana. Üsna mitmete sotsiaalselt vastutustundlike ettevõtete tooted kannavad eraldi märgistust, mis informeerib tarbijat ettevõtte eetilistest väärtustest.
Väga tihti peab aga tarbija ise uurima ja teadlikuks saama, kui sotsiaalselt vastutustundlik on teda huvitav ettevõte. Näiteks on ajakirja Forbes järgi 2011. aasta maailma sotsiaalselt kõige vastutustundlikum ettevõte Statoil, sellest ei anna aimu aga ükski märgistus Statoili logol või bensiinijaamades. Ka Ritter Sporti tooted ei kanna õiglase kaubanduse ega mahesertifikaadi märgistust, kuigi tegelikult nende tooted vastavad mõlemate märgistuste saamiseks vajalikele nõuetele.
Porgandimaffia muutub iga päevaga järjest populaarsemaks. Erinevaid aktsioone on olnud üha rohkemates riikides. Täpsemat infot leiab Porgandimaffia kodulehelt www.carrotmob.org. Sealt saab lugeda, et näiteks üks Bankoki pood nimega Villa Market lubas, et kui poest ostavad kaupa vähemalt 500 tudengit, lõpetab pood täielikult plastikkottide müügi. Nad kartsid, et poe kliendid võivad sellise tegevuse peale pettuda, kuid efekt oli vastupidine. Carrotmobi kodulehelt leiate mitmeid erinevaid, juba toimunud aktsioone.
Seega väärtustavad porgandimaffialased teadlikku tarbimist ning orienteeruvad ka sellistes märgistustes nagu õiglase kaubanduse Fairtrade märk, Euroopa Liidu mahelogo, Rohelise Energia märgis jne. Eestis veavad Porgandimaffia liikumist eest noored ja ettevõtlikud GLEN 2011 vabatahtlikud Triin Sakermaa, Rille Pihlak, Mirjam Sutrop, Minni-Triin Kasemets ja Maarit Cimolonskas.
MINU HINNE
KOMMENTAARID
Lisa kommentaar
Nimi:
Sisu:
Lisa