Seitse toitu sojast

Seitse huvitavat ja tervislikku rooga, kus on kasutatud erinevaid sojatooteid.
Sojaomletid
Vaja läheb:
    * 5 muna
    * 1,5 tassi sojahelbeid (tassi mõõt 2,5 dl)
    * 3/4 tl soola
    * 1,5 dl piima
    * 1 tl küpsetuspulbrit
Sojahelbed segada küpsetuspulbri ja soolaga. Munad kloppida kahvliga lahti, lisada piim ja sojahelbed. Segada ja tõsta õliga määritud muffinipanni pesadesse. Küpsetada 200 kraadises ahjus keskmises vahes 15 minutit.
Lasta ahjus veidi avatud uksega jahtuda, muidu kipuvad alla vajuma.
 
Sojatoorjuustu ja okara küpsised
 (ideaalsed allergikutele – ilma nisu, muna ja lehmapiimata)
Vaja läheb:
    * 1 dl sojajogurtist tehtud toorjuustu
    * 2 tl suhkrut
    * 0,5 tl vanillisuhkrut
    * 2 dl röstitud okarat
Okara röstimine:
5 dl 20 minutit kuumutatud okarat
2 spl suhkrut
2 spl õli
Röstida koos pannil paar minutit samal ajal segades.
Segada koostisained, vormida väiksed lamedad kettad, mida küpsetada küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadil 200-kraadises kuumuses, kuni muutuvad pruuniks.
 
Kreemine köögiviljasupp okaraga
See on üks hästi paks ja mõnus supp.
Sobib eriti hästi vihmase ilmaga, kui poed teki alla mõnda head raamatut lugema. Sojapiim ja okara muudavad supi mõnusalt kreemjaks. Lisa soovikorral veel endale meelepäraseid ja kodus saadaolevaid köögivilju.
•    1 keskmine baklažaan
•    4 kartulit
•    4 peenemat porgandit
•    3 sibulat
•    3 küüslaugu küünt
•    kahest piimakeedust järele jäänud okarat
•    umbes kruusitäis sojapiima
•    sama palju kuuma vett
•    teelusikatäis karripulbrit
•    natuke purustatud musta pipart
•    2-3 köögiviljapuljongi kuubikut (vastavalt maitsele)
•    õli
Kuumuta paksema põhjaga potis õli. Lisa tükeldatud sibulad (lõikasin kõik köögiviljad poolkuu kujulisteks tükkideks), natukese aja järel porgandid, baklažan, küüslauk ja kartul. Vala köögiviljadele peale sojapiim, okara, vesi ja kõik maitseained. Lase toidul kaanetatud potis podiseda keskmisel kuumusel senikaua, kuni kartul ja porgandid on pehmed (vahepeal sega). Naudi koos värske kukli või leivaga.
 
Soja-rosinakook
(allergikust lapsele mõeldes tehtud ilma munata, nisujahuta ja lehmapiimata kook)
Vaja läheb:
    * 1,5 dl rosinaid
    * 1,5 dl suhkrut
    * 4 dl sojajogurtit
    * 6 dl kokkusurutult kuiva okarat
    * 2 dl sojajahu
    * 1 tl küpsetuspulbrit
    * 2 spl tärklist
    * 5 spl õunamoosi
Sojajahu segada küpsetuspulbri, suhkru ja tärklisega, lisada okarale. Sinna juurde lisada ka õunamoos, jogurt ja rosinad, segada läbi, valada küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile.
Küpsetada 200-kraadise ahju keskmises osas umbes 30 minutit.
 
Sojajogurti-riisijahu pannkoogid
Sojajogurti-riisijahu pannkoogid (ilma munata, nisujahuta ja lehmapiimata pannkoogid allergikust lapsele. Head pannkoogid, mis kerkisid hästi ja püsisid hästi koos!
Vaja läheb:
    * 0,5 l sojajogurtit
    * 3 dl riisijahu
    * 4 spl õunamoosi
    * 3 spl tärklist
    * 0,5 tl küpsetuspulbrit
    * 3 spl suhkrut
    * 1/5 tl soola
 
Riisijahu segada tärklise, küpsetuspulbri, soola ja suhkruga. Lisada õunamoos ja sojajogurt, segada. Küpsetada väiksed lusikapannkoogid.
 
Gluteiinivabad pannkoogid
Vaja läheb:
    * Värsket okarat 2sl=60 g
    * Sojapiima        1dl
    * Hirsijahu         5sl=50g
    * Värske sidrunimahl 1tl
    * Herbamare ürdisool   ¼ tl
Segage kausikeses kõik lusikaga kokku ja küpsetage vähese õliga määritud pannil mõlemalt poolt kuldseks. Niiviisi maitsestatult võib neid süüa magusa või siis soolase lisandiga. Võite peale määrida seesamipastat (tahiini) ja mõne tera indiaanisuhkrut, soolase lisandina on hea jogurtikreem ürdisoola ja värskete ürtidega, kevadel karulauguga.
 
Põhjata triibupirukas
Kalla mikserdamisnõusse:
    * 300 g pehmet tofut
    * 2sl=0,5dl sojapiima
    * 3sl=0,6dl kuivatatud naturaalset okarajahu (kuivatatud/röstitud ja siis jahvatatud)
    * 1tl Herbamare ürdisoola
Mikserda tavalise saumikseriga kergesti ühtlaseks massiks.
Triibuks kasutage seekord kergelt kuumutatud sibulat, küüslauku ja porgandit ja 1/4pakki külmutatud letšot (aedvilja võib igaüks oma maitse järgi valida, võib ka lisada hea loomse liha ehk singitükikesi pisut, kui muidu ei saa). Kasutada seda segu 6 supilusikatäit.
Võtke vorm, 18 cm läbimõõduga, katke põhi küpsetuspaberiga, määrige taimse õliga/gluteenivaba vedela margariiniga, raputge peale pisut okarajahu.

Valage 3/4 tofusegu põhjale, lükake lusikaga laiali ja katke ettevalmistatud aedviljaga.
Järelejäänud tofusegule lisage 2sl=0,5dl sojapiima, segage ja vajadusel maitsestage täiendavalt ürdisoolaga. Tõstke segu lusikaga aedviljatriibule, katke seesamiseemnetega ja piserdage pinnale taimset õli/gluteenivaba margariini/eesti võid.
Kui soovite, asendage seemned riivitud parmesani või mõne muu juustuga.
Pirukas küpseb kuldseks 30 minutiga 180 kraadilises eelsoojendatud ahju keskosas. Jagub 3-4 korraks ühele inimesele.
Retseptide autorid:  Merike Tärk, Sandra Vungi, Sille Varblane
Osale soja retseptikonkursil! Saada meile retsept kus on sees mõni sojatoode ja võida moodne 7-tolline kaasaskantav tahvelarvuti.
RETSEPTIVÕISTLUS
MINU HINNE
KOMMENTAARID
Lisa kommentaar
Nimi:
Sisu:
Lisa