Säilita rannavorm “portsjonidiee-
diga”

Selle lihtsa ja kergesti järgitava dieediga on võimalik nii vaevaga saavutatud saledat pihta säilitada kui ka dieeti alustades nädalas viis kilo alla võtta.
"Suvel pole mitte mingisugust vajadust suurte raskete toidukordade järele. Piisab väikestest, kergesti seeditavatest einetest," nendib dieedi väljatöötaja, rahvusvaheliselt tunnustatud toitumisteadlane ja dieediraamatute autor Monica Grenfell. "Kindlasti tuleks rohkelt liikuda. Liikumine on hädavajalik, kui tahad endale prinki ja trimmis keha," lisab ta. Seetõttu töötaski ta välja little-and-often- (väikestes kogustes, aga sageli - toim.) põhimõttel koostatud dieedi, mida on võimalik järgida isegi väga hõivatud neidudel-naistel. Dieedi efektiivsus põhineb portsjonite limiteeritud suurusel.

Dieedi põhimõtted:
1. Iga eine annab 200-250 kcal. NB! Need ei ole vahepalad, vaid toidukorrad! Kergemaid eineid võib süüa näiteks enne trenni vm aktiivset tegevust, kuid ka neid tuleb süüa hästi aeglaselt, täpselt nagu toekamaid eineidki.
2. Tärniga tähistatud eined sisaldavad vähem kaloreid.
3. Söö päeva jooksul 5-6 einet (viis einet, kui soovid kaalust alla võtta, kuus einet, kui soovid oma ideaalkaalus püsida). Kehakaalu langetamiseks võid süüa ka neli 250kilokalorilist einet päevas, kuid üks neist peab tingimata sisaldama puuvilju.
4. Võid süüa eineid vabal valikul, kuid ära söö kahte ühesugust toidukorda järjest ega isegi mitte kahte sama toidukorda samal päeval.
5. Jookidest eelista suhkruta teed või kohvi, mineraal- või allikavett. Kui jood kohvi piimaga, eelista tavalist väherasvast joogipiima (see annab 20 kcal).
6. Hoidu alkoholist! Võid vahetada ühe eine kahe väikese klaasi kuiva veini vastu, kuid ainult kaks korda nädalas. NB! Alkohol ei sisalda toitaineid, vaid peaasjalikult nn tühje kaloreid.
7. Kui soovid selle dieediga kehakaalu langetada, eelista munavalgeomletti. Munavalge on kõige madalama kalorsusega valguallikas (10 kcal). Samuti eelista punasele kalale valget kala (viimases on 50% vähem kaloreid kui rasvases punases kalas).
8. Süsivesikute kogused on limiteeritud: pasta ja riis pole lubatud, süüa võib vaid täistera- või mitmeviljaleiba.

Valik rannavormidieedi portsjoneid
  • 30 g Special K müslit, tassitäis rasvata piima, 1 keskmine kiivi või 1 õun.
  • 3 spl maitsestamata jogurtit, 4 tükeldatud ploomi, 1 spl vaarikaid.
  • Üks 150grammine koortega küpsetatud kartul, 1 spl küpsetatud ube, kõrvale segasalat ühest tomatist ja ühest värskest kurgist.
  • 100 ml rasvatut jogurtit, 30 g kivideta rosinaid, peotäis maasikaid, 6 punast viinamarja, 1 viil röstitud puuviljaleiba.
  • Väike tops rasvatut jogurtit ja üks viilutatud banaan.
  • Väike pakk kiirkaerahelbeid või peotäis kaerahelbeid (keeda veega), juurde 1 tl mett ja tass rasvatut piima, üks õun.
  • 150 g rasvatus piimas hautatud turska vm väherasvast valget kala koos 2 spl hautatud porgandite ja 2 spl värskete või konservhernestega.
  • Üks pošeeritud (kooreta keedetud) muna ja üks viil röstitud täisteraleiba, veidi võid.
  • Munapuder kahest munast, õhuke viil praetud peekonit.
  • Kalakebab: aja vardale kolm valge lahja kala fileetükki, mõned kooritud krevetid ja köögivilju vabal valikul. Piserda üle veidikese oliiviõli ja apelsinimahlaga. Grilli.
  • Pool purki purustatud konservtomateid, üks viil õhukese võikihiga röstitud täisteraleiba.
  • Väike kausitäis puuviljasalatit (mõned viinamarjad ja maasikad, üks õun, üks pirn) ja 2 spl rasvatut jogurtit.
  • Hispaania omlett kahest munast ja kahest munavalgest, ühest paprikast, sibulast, veidikesest seentest ja hernestest. Juurde üks grillitud maisitõlvik.
  • Sändvitš: kaks viilu röstitud mitmeviljaleiba, kaks viilu kanaliha, kaks lehte rohelist lehtsalatit, veidike väherasvast majoneesi.
  • Pool avokaadot, täidiseks 2 spl kooritud krevette ja 1 tl väherasvast majoneesi.
  • Üks väike Babybeli juust koos kahe viilu näkileiva ja nelja kirsstomatiga.
  • Beefburger: 100 g keedetud või hautatud taist veiseliha, mitmeviljakukkel, 1 spl salsakastet tomatist-paprikast, juurde veidi värsket köögiviljasalatit omal valikul.
  • Smuuti 200 ml rasvatust piimast, ühest banaanist, kahest spl jogurtist ja ühest tl meest.
  • Tuunikalasalat: väike purk tuunikala vees, üks kõvaks keedetud muna, mõned viilud kurki ja hakitud lehtsalatit ning maitserohelist. Kastmeks 1 spl rasvata jogurtit.
  • Üks kotlet väherasvasest veisehakklihast, juurde värsket rohelist salatit ja üks grillitud maisitõlvik.
  • Väike portsjon köögiviljavokki: spargelkapsas, paprika, tomat, seened, praetud 1 spl oliiviõliga. Juurde 1 spl India pähkleid ja maitsestamiseks sojakastet.
MINU HINNE
KOMMENTAARID
Lisa kommentaar
Nimi:
Sisu:
Lisa
HTN 20.aug 2008 00:51
kas pidev nn vahepala ei ole mitte meeletu happerünnak hammastele? Ja kuidas tööl käiv inimene siis kogu aeg neid palakesi sööb? Teatavasti vahepeal vaja tööd ka teha. Selline pastakast imetud asi taas kord.
evamaria44 17.aug 2008 08:57
Kas miinus 5 kilo nädalas pole mitte ebatervislik?
1