Parim suvelõpudieet: söö arbuusi

Autor: Kaire Kenk
Arbuusidieedil on kolm suurt plussi: see on maitsev, odav ning dieeti pidades näljatunnet ei tekigi.
Moodne arbuusidieet pole monodieet, st seitse päeva järjest pole vaja vaid arbuusist toituda. Neeruhaigetele või diabeetikutele on see lausa ohtlik. "Süüa kaalulangetamiseks seitse päeva järjest vaid kiireid süsivesikuid sisaldavat arbuusi on sama mõttekas kui tulekahju bensiiniga kustutada," hoiatab USA tuntud toitumisteadlane Gale Maleskey. Seevastu teiste toiduainetega kombineeritult võib arbuusi viljaliha pidada lausa maailma parimaks dieet-toiduaineks. Vili koosneb 92% veest, sisaldab rauda, magneesiumi, kaaliumi ja kiudaineid ning ohtralt A-, C-, B1- ja B6- vitamiine. Eriti väärtuslikuks muudab arbuusi selle lükopeenisisaldus. Lükopeen on antioksüdant, mis vähendab vähi-, südamehaiguste ja vanusest tingitud nägemisprobleemide riski. 100 grammis arbuusis on kõigest 40 kcal.

Söö ära ka arbuusi roheline osa!
Peale viljaliha võib süüa ka arbuusi seemneid ja koort. Viimane on eriti soovitatav just meestele. Nimelt avastasid USA Texase ülikooli uurijad, et arbuusi viljalihas ja koores sisalduv tsitrulliin muutub suurtes kogustes sööduna aminohappeks arginiiniks, mis sarnaselt meeste potentsiravimi Viagraga ravib erektsioonihäireid, on ka hea südamele, vereringeelundkonnale ja immuunsüsteemile.Siiski tuleks vere arginiinisisaldust mõjutava koguse tsitrulliini saamiseks süüa arbuusi umbes kuus kruusitäit.Kõige rohkem tsitrulliini - 60 protsenti - leidub arbuusi koortes. Tsitrulliini sisaldavad kõik arbuusisordid, enim aga kollased arbuusid. Ameerika südameassotsiatsioongi soovitab südamehaigetel rohkelt tarbida arbuusi, vähemalt üks või kaks viilu hommikusöögiks ja nii iga päev.

Arbuusipaast
Sellist arbuusidideeti on soovitav teha kahepäevase kuurina, mitte mingil juhul kauem kui viis päeva. Selle aja jooksul vabaned jääkainetest, üleliigsest veest organismis ja ka liigsetest sooladest. Söö päeva jooksul ära 1 kg arbuusi pehmet viljaliha iga keha 10 kilogrammi kohta - seega 50 kg kaaluv neiu peaks sööma 5 kg arbuusi. Jaga arbuusikogus 5-6 toidukorraks päevas. Tugeva näljatunde korral võid 20 minutit enne arbuusisöömist süüa mõned viilud kuivikleiba.  Jälgi dieedi ajal tähelepanelikult oma seisundit: organism võib sellisele dieedile reageerida halvasti. Arbuusidieeti ei tohi pidada neerukivide, diabeedi või kõhunäärmehaiguste korral. Sellise range dieedi korral võib kaotada kuni kuus kilo. Dieedi lõpetamise järel söö hommikusöögiks portsjon veega keedetud kaera-, riisi- või tatraputru koos veidikese kohupiima, keedumuna või tükikese juustuga. Lõunaks söö portsjon lahjat veise- või linnuliha või kala. Õhtusöögiks võid süüa nii suures koguses arbuusi, kui kõhtu mahub.Allikas: Sevastopolskaja Gazeta 09/2007

Valik kergeid arbuusisalateid
100 g kooritud krevette 300 g arbuusi 100 g jääsalatit 50 g vedelat mett  (Meveda) 1 spl oliiviõli (Borges) tšillipipart 1 tl sidrunimahlaSega kokku mesi, maitseained, oliiviõli ja sidrunimahl. Rebi jääsalat tükkideks, aseta salat salatikaussi, uurista arbuusist lusikaga umbes 300 g viljalihapallikesi, aseta need rebitud jääsalatile. Viimasena lisa ka kooritud terved krevetid ja vala salat salatikastmega üle. Ära sega. Kaunista mõne terve piprateraga. Arbuusi-krevetisalat sobib veidi pidulikumaks sündmuseks.

Kurgi-arbuusisalat mündi ja basiilikuga
5 dl jagu kuubistatud arbuusi, kooreta
5 dl jagu kurgitükke, kooreta
peotäis piparmündilehti
peotäis basiilikulehti
2 spl valget veiniäädikat
2 tl suhkrut
2 spl magedalt röstitud maapähkleid, hakitud

Rösti maapähkleid kuival pannil ja haki peenemaks. Puhasta, koori ning tükelda kurk ja arbuus eraldi kaussidesse. Haki ürdid natuke peenemaks. Sulata suhkur äädikas ja sega kõik kokku.

Kerge arbuusidieet
Selles dieedis on ette nähtud, et sööd päeva jooksul ära kilo arbuusi 30 kehakaalu kilogrammi kohta. Soovitav on tarvitada arbuusi eraldi toidukorrana. Kui pead õhtul aktiivne olema, võid lõuna- ja õhtusöögi ära vahetada. Salatikaste valmista oliiviõlist, veiniäädikast või sidrunimahlast. Kel tervis korras, võib enne magamaminekut süüa veel viilu arbuusi. Tee iga päev toorsalatit erinevat värvi köögiviljadest.1. päevHommikusöök (igal hommikul) 1-2 viilu küpset arbuusi. Üks-kaks tassi kohvi või rohelist teed 1 tl meega.Kell 11 (igal ennelõunal) vahepala: üks arbuusiviil. Tugeva näljatunde korral võid 20 minutit enne arbuusisöömist süüa mõned dieetküpsised.Lõunasöök: 100 grammi grillitud või hautatud veiseliha, 250 grammi värsket tomatisalatit, kaks viilu täisteraleiba.Kell 16 (igal pärastlõunal): arbuusiviilKell 18 õhtusöök: 50 grammi grillitud või hautatud kalkuniliha, 100 grammi keeduriisi, viil täisteraleiba.2. päevLõunasöök: 150 grammi keedetud või hautatud ja sidrunimahlaga maitsestatud valget kala, 100 grammi rohelist salatit omal valikul. Õhtusöök: 100 grammi väherasvast juustu, kaks viilu täisteraleiba, 250 grammi tomatisalatit.3. päevLõunasöök: 100 grammi hautatud kanafileed, 150 grammi täisteraspagette veidikese tomatikastmega ja 50 grammi mittesoolaseid oliive.Õhtusöök: 250 grammi puuviljasalatit (arbuusist, virsikust, õuntest, aprikoosist, ananassist).4. päevLõunasöök: lahja juurviljasupp, 150 grammi grillitud kanafileed, 100 grammi värsket salatit omal valikul.Õhtusöök: üks suurem ahjus küpsetatud mundris kartul väikese tüki juustu ja peterselliga.5. päevLõunasöök: 100 grammi väherasvast juustu, viil täisteraleiba, 200 grammi tomati-kurgisalatit.Õhtusöök: 100 grammi dieetjogurtit, 30 grammi suhkruta müslit, 150 grammi puuviljasalatit.6. päevLõunasöök: kaks viilu täisteraleiba, 100 grammi hautatud kanafileed, 150 grammi rohelisi ube.Õhtusöök: üks keedetud või pošeeritud muna, 50 grammi väherasvast juustu, 100 grammi mittesoolaseid oliive.7. päevLõunasöök: 150 grammi grillitud valget kala koos 100 grammi värske salatiga omal valikul.Õhtusöök: 50 grammi väherasvast juustu, 150 grammi kaalikasalatit. 
MINU HINNE
KOMMENTAARID
Lisa kommentaar
Nimi:
Sisu:
Lisa
-L- 21.dets 2008 23:15
mina v6tsin sellel suvel kahe kuuga 9 kg alla..ja t6esti ma s6in v2ga palju arbuusi. Ja ma isegi ei teadnud et selline dieet on olemas. mulle pole mitte grammigi kilosid tagasi tulnud.
nännä 18.sept 2008 14:04
väga maitsev
arbuusike 12.sept 2008 11:43
väga hea ja maitsev
1