Maitsev ja vitamiinirohke greibidieet

Autor: Kaire Kenk
Kuidas kiiresti ja efektiivselt saleneda? Üks parimaid viise selleks on greibidieet, mis portsjonite suurust ette ei kirjuta.
Greibidieet on "Hollywoodi dieedi" nime all tuntud juba 1930. aastatest ning sellest on liikvel mitmeid erinevaid versioone. 2004. aastal viis dr Ken Fujioka USAs San Diego Scrippsi kliinikus läbi kokku 12 nädalat kestnud uuringu, mille tulemusena selgus, et need sada ülekaalulist katsealust, kes enne igat toidukorda sõid pool värsket greipi, kaotasid keskmiselt 1,62 liigset kilo. Need ülekaalulised patsiendid aga, kes jõid kolm korda päevas greibimahla, salenesid keskmiselt 1,48 kilo võrra. Samas oli katsealuste seas ka palju neid, kes kaotasid 4,5 kilo ja rohkemgi.
Fujioka hinnangul aitab värske greibi söömine alandada veresuhkru taset. Ka stimuleerib madala glüleemilise indeksiga greip organismi ainevahetust, sest greibis leidub ohtralt rasvu põletavaid ensüüme. Ka sisaldab greip ligi 90% vett, mis samuti parandab enesetunnet ja aitab kaalu langetada.
Pärast menopausi naised peaksid greibisöömisega küll ettevaatlikud olema. Tänavu avaldati Lõuna-Kalifornia ja Hawai ülikoolides 50 000 menopausijärgses eas naist hõlmanud uuringu tulemused, millest selgus, et naistel, kes sõid igapäevaselt vähemalt neljandiku greibist, tõusis rinnavähirisk võrreldes greipi mitte söönud naistega 30 protsendi võrra, kirjutab BBC. Samas oleks teadlaste sõnul vaja põhjalikumaid uuringud, näiteks ei võetud selles uuringus arvesse greibimahla joomist.
Greibidieedi reeglid
  • Joo piisavalt vett: vähemalt kaheksa klaasi päevas.
     
  • Ära suurenda ega vähenda päevas ette nähtud greibi või greibimahla koguseid. Ohter värske greibi tarbimine, nagu kõikide tsitruseliste puhul, muudab organismi happelist-aluselist tasakaalu ja viib organismist välja kaltsiumi.
     
  • Ehkki kohvijoomine on selles dieedis lubatud, ära joo rohkem kui üks tass kohvi päevas (ka kohv suurendab insuliinitaset organismis).
     
  • Ära söö toidukordade vahel.
     
  • Värske salati, hautatud köögiviljade, liha ja kala portsjoneid võid kuni kolm korda suurendada.
     
  • Ära jäta sellest dieedist ühtegi toiduainet välja, nt peekonit hommikusöögimenüüst ja salatitest. Just selline toiduainete kombinatsioon põletab kõige paremini rasvu.
     
  • Püüa mitte tarbida toiduaineid, mis seisavad dieedi "keelatud toiduainete" nimestikus.
     
  • Väldi rammusaid valmis salatikastmeid, eelista nende asemel õli-sidrunimahla- või äädika-õlikastet.
     
  • Greibidieedi menüüs puuduvad suhkrud ja tärkliserikkad toiduained - maiustused, küpsetised, sai, leib, kartul, ka valged köögiviljad. Kõiki köögivilju võid aga kvaliteetse võiga praadida või hautada.
Klassikalise greibidieedi näidismenüü
Hommikusöök:
  • Pool keskmist greipi või klaas naturaalset greibimahla
  • 2 muna (kas keedetud, pošeeritud või praetud), 2 viilu peekonit
Lõuna:
  • Pool greipi või klaas naturaalset greibimahla
  • Värske salat (kastme võid ise valida, kuid soovitav on kaste veiniäädikast-õlist-sidrunimahlast)
  • Portsjon liha (vali ise, kuidas valmistatud)
Õhtusöök
  • Pool greipi või klaas naturaalset greibimahla
  • Portsjon liha või kala (retsepti võid ise valida)
  • Toorsalat või võis hautatud köögiviljad
  • Üks tass teed või kohvi
  • Paar tundi enne magamaminekut klaas tomatimahla või lahjat piima
Mida sisaldab greip?
Greibi viljalihas ongi kõige rohkem vett - 85-90%. Peale vee on viljades rohkesti ka süsivesikuid (peamiselt glükoos, fruktoos ja sahharoos) ja orgaanilisi happeid, eriti sidrunhapet. Valke on viljalihas minimaalselt, rasva pea üldse mitte. Nagu teistelgi tsitrustel, nii on ka greibi viljalihas märkimisväärselt vees lahustuvaid kiudaineid. Verigreipides on tavalistega võrreldes rohkem karatenoide, millest inimorganism ise sünteesib vitamiini A. Vesilahustuvatest vitamiinidest on greibis rohkelt foolhapet (40 mg / 100 g) ning C-vitamiini (keskmiselt 45 mg / 100g). 100 grammis greibis sisaldub sõltuvalt sordist ja suhkrusisaldusest 34-66 kcal. Kõige maitsvamad ongi greibid toorelt. Selleks lõika esmalt vili risti pooleks ja eemalda spetsiaalse noaga viljaliha paksust koorest.
Viljaliha ja mahl on sõltuvalt greibi sordist kas rohkem või vähem mõrkjad. Kõige rohkem on mõruainet naringeeni koorealuses valkjas kihis. Inimese maitsmismeel kohaneb suhteliselt kiiresti ja nii on tuntavalt mõrkjas maitse vaid esimestel suutäitel.
Mõru maitse maskeerimiseks võid greibile lisada suhkruasendajat Splendat.

Popkuninganna Kylie Minogue on nimetanud seitsmepäevast greibidieeti oma "salajaseks relvaks", mis aitab tal enne aastalõpupidude perioodi saavutada supervorm ja näida kõikidel glamuurifotodel piitspeenikesena. Ehkki paljud toitumisteadlased väidavad, et greibimahla rasva põletavad ensüümid on müüt, kinnitab Kylie, et temal aitab igapäevane greibisöömine tõepoolest ainevahetust kiirendada. Samas ütleb Kylie, et temagi peab greibidieeti seitse päeva, mitte kauem.
ajakiri Naised 
MINU HINNE
KOMMENTAARID
Lisa kommentaar
Nimi:
Sisu:
Lisa
Lorelai 14.okt 2011 14:37
Võrratu kook, kusjuures soojana oli jälk ja ma olin juba paanikas, et ei tulnud välja, aga jahtununa suuuurepärane!
kairi123 01.okt 2011 21:48
mina ei saanudki aru, kas neid ananassi tükke tuleb veel HAKKIDA? mina panin tükkidena koogi sisse ja tuli ka hää! A järgmine kord proovin hakkida. Ja minu arvates see ricotta ei sobi sellele koogile, mulle maitseb rohkem toorjuustust tehtud kreem peale. Muidu väga hää retsept! (jällegi natsa rasvane taigen tuli mul).
siirikirikal 19.sept 2011 15:39
????: jah, nii ongi, nõrutatult.
???? 19.sept 2011 12:23
kas peab panema neli 227gr ananassikonservi selle koogi sisse?
siirikirikal 19.sept 2011 11:04
mina: lisasin võimalikud variandid, millega kooki kaunistada. Idee poolest sobivad ka kookoshelbed siia väga hästi.
mina 19.sept 2011 10:56
Pildil ei ole ju kreeka pähklitega see kook kaunistatud!
1