Uudiskiri Instagram Facebook
 
Uudised ja sündmused

Neli soovitust, kuidas veresuhkur normis hoida

Uudised ja sündmused

Neli soovitust, kuidas veresuhkur normis hoida

PrindiSoovita sõbrale
Funktsionaalse toitumisnõustaja Külli Holstingu sõnul on veresuhkru jälgimine vajalik lisaks diabeetikutele ka kõigile neile, kes soovivad langetada kaalu, hoida stabiilset energiataset ja hormonaalset tasakaalu. 
„Normis veresuhkur aitab hoida kaalu ja säilitada energiat kogu päeva jooksul ilma, et peaksime end turgutama veresuhkru taset kõikuma lööva magusaga või kohviga. Veresuhkrut saab stabiliseerida regulaarse söömisega, milles põhitoidukordade kõrval on olulisel kohal ka vahepalad, milleks võivad olla näiteks valgu- ja rasvarikka kattega võileivad,“ selgitas Holsting.

Toitumisnõustaja sõnul ei tasu vahepalana ka võileivasöömist sugugi karta – kaupluste saia- ja leivaletid on muutunud üha tervislikumaks ning sealt leiab nüüd ka madalama suhkrusisaldusega võileivamaterjali, mis veresuhkru taset niipalju ei kõiguta. Fazer Eesti turundusjuhi Joosep Volkmanni sõnul soovivad tarbijad kõikjal maailmas, et toote koostisosade puhul hinnatakse kõrgelt suhkrute vähendamist või täielikult eemaldamist tootest.

„See tähendab, et ka meie tahame luua tooteid, mis kõnetaksid muutuvat tarbijaskonda. Tõime äsja turule väiksema suhkru- ja soola- ning suurema kiudainesisaldusega tuttava traditsioonilise Musta leiva ning on näha, et terviseteadlikud tarbijad on selle kiirelt omaks võtnud,“ kommenteeris Volkmann.

Külli Holsting soovitab veresuhkru tasakaalus hoidmiseks järgmist:

Söö regulaarselt
Regulaarselt söömine aitab energiat säilitada kogu päeva vältel ning hoiab ära veresuhkru langusest tekkiva pärastlõunase väsimuse. Kolm põhitoidukorda päevas ja kaks-kolm vahepala nagu võileib muna või kalaga, puuvili pähklitega või juurviljad hummusega annavad organismile energiat, mis ei koorma veresuhkru tasakaalu. Kiirele veresuhkrutõusule järgneb sama kiire langus, mis tekitabki väsimust, halba tuju ja keskendumis¬probleeme.

Eelista madala suhkrusisaldusega tooteid
Mida rohkem on toidus suhkrut, seda kiiremini imendub see verre ja tõstab veresuhkrutaset. Langenud veresuhkur aga aktiviseerib neerupealsed, mis hakkavad tootma ärevust, stressitaset ja isu tõstvaid hormoone. Seega tekitab magusa söömine omakorda suuremat magusaisu. Kui aga sööd kiudainerikast madala suhkrusisaldusega toitu, ei hüppa veresuhkrutase üles-alla, vaid liigub rahulikumalt liigselt organismi koormamata ning keha ühtlaselt energiaga varustades.

Söö kiudainerikast toitu
Kiudained jagatakse vesilahustuvateks ja lahustumatuteks – viimased on toiduks inimese mikrobioomile, mis mõjutab immuunsust, kaalutõusu ja vaimse tervise tasakaalu. Vesilahustuvad kiudained aeglustavad süsivesikute imendumist ja tasakaalustavad seega meie energiataset. Kiudainete tarbimine aitab hoida ka kehakaalu normis, kuna kiudainerikas toit säilitab kauem täiskõhutunde ega teki magusavajadust kasvatavat veresuhkrulangust.

Kombineeri süsivesikuid ja valke
Veresuhkru reguleerimise seisukohalt on hea süüa süsivesikuid koos valkudega. Valgu kombineerimine süsivesikutega igal toidukorral (ka vahepalade ajal) aeglustab suhkrute vabastamist toidust verre, aitab stabiliseerida veresuhkru taset ja seeläbi kaalu kontrollida. Lisaks püsib ka tuju hea, energiat jagub kauemaks ning hormonaalne tasakaal on parem.

Uued retseptid

Munavalgeomlett kodujuustu ja spinatiga

Argitoidud
Munavalgeomlett kodujuustu ja spinatiga