Uudiskiri Instagram Facebook
 
Uudised ja sündmused

Milline toit toob magusama une? Pst - šokolaadi tuleks vältida

Uudised ja sündmused

Milline toit toob magusama une? Pst - šokolaadi tuleks vältida

Toimetas Manona Paris
PrindiSoovita sõbrale
Foto: Panthermedia/Scanpix
Millised toidud toovad parema une? Kuigi paar tundi enne magamaminekut ei tohiks üldse süüa, saab toitumisspetsialistide sõnul viimase einega une kvaliteeti veel paremaks muuta. 
Väikene snäkk peale õhtusööki võib olla just see asi, mis paneb elust mõnu tundma.  Toitumisnõustajad aga hoiatavd, et see peaks olema võimalikult väike ning sisaldama toiduaineid, mis ei ärrita organismi ning soodustavad rahunemist päeva pingetest.

Ja mis kõige olulisem – kui just peab sööma, siis see snäkk võiks olla vähemalt tund enne uinumist!

Mida siis tuleks süüa?

Banaanid on alati hea valik, kuna on kaaliumi ja magneesiumirikkad. Need aga on kasulikud närvisüsteemile. Magneesium on eriti hea neile, kel probleeme ärevuse või krampitõmbuvate jäsemetega.

Ka on kasulik enne uinumist juua veidi piima, kuna selles sisalduv aminohape trüptofaan on oluline õnnehormooni serotoniini sünteesimisel.

Trüptofaani leidub ka pähklites, tofus, täisteratoodetes, puu- ja juurviljades, kauniviljades munades.

Uneformooni melantoniini aiatavd toota teraviljad nagu kaer ja oder. Liaks on leitud, et uinumist soodustavad veel kirsid, viinamarjad ning tomatid ja kurgid.

Üks hea nipp luua mõnus une-eelne olukord on lubada endale enne uinumist üks täiskera-kaeraküpsis sooja piimaga. Või hoopis vähesoolane kurgi-tomatisalat hapukoore kastmes?

Mida tuleks vältida?

Toidud, mis mõjuvad stimuleerivalt, tuleks õhtu edenedes kõrvale jätta. Tundub lihtne, ent ka siin võib olla komistuskivisid.

Üks tavalisemaid vigu on liiga tugeva maitsega näkside söömine ja suhkruga liialdamine.

Näiteks šokolaad on väga hea serontoiini tekkeks, ent must šokolaad on pigem stimuleeriva, mitte rahustava mõjuga. Seega ei sobi mõru šokolaad une-eelseks maiustamiseks. Vali pigem piimašokolaad ja ettevaatust – mitte enam kui paar ruutu!

Nimelt võib ka liigne suhkrulaks teha meeled taas väga erksaks ning seejärel tänu suurenenud insuliinieritusele loiuks ja letargiliseks, mis ei taga täisväärtuslikku ja rahulikku und.

Seetõttu ei ole soovitav manustada une-eelset piima jäätise kujul, kus on enamasti liiga palju suhkrut. Jäätis on iseenesest toitumisspetside sõnul üks tervislikumaid desserte, ent seda kõige puhtamal valgel kujul, kus pole ülemäära külluslikult suhkrut. Eriti tuleks ettevaatlik olla igasuguste lisanditega jäätiste puhul, kus piima head omadused ekstratega nullitakse.

Vältida võiks ka tulisoolaste ja vürtsikate snäkkidega maiustamist. Rasvastest suupistetest peaks minema kaaremaga ringi, kuna need võivad une eel seedimist asjata koormata. Samal põhjusel ei maksaks süüa seeni.

Kohe kindlasti peaks vältima roogi, mida on rikastatud naatriumvesinikglutamaadiga, mis mõjub maitsemeeli ergastavalt ega sööma ahvatlevalt.

Soolaste snäkkide söömise vältimise taga on aga perenaisetarkus – kes see ikka tahab öösel janu tõttu üles ärgata. Soolased road ajavad janutama ning vedelikupuudus võib jõuda kohale just siis, kui tahaks magusalt voodis teist külge keerata. 

Uued retseptid

Suvikõrvitsa-ricottarullid tomatikastmes

Lihata
Suvikõrvitsa-ricottarullid tomatikastmes