Uudiskiri Instagram Facebook
 
Uudised ja sündmused

Kuidas toiduga end päevitades põletuse eest kaitsta (+retseptid!)

Uudised ja sündmused

Kuidas toiduga end päevitades põletuse eest kaitsta (+retseptid!)

Toimetas Manona Paris
PrindiSoovita sõbrale
Foto: Panthermedia/Scanpix
Kas teadsid, et võid toiduga oma päikesekaitsekreemile veidi vunki juurde anda? Nende toitainete söömine ei kaitse sind kahjulike UV-kiirte eest, ent need aitavad nahal uueneda, niiskustasakaalu hoida ning pringina püsida.

Viimaste aastate päikeseküllaseima suve üks olulisemaid teemasid on küllaldane päikesekaitse, kuna ultraviolettkiirte poolt soodustatav nahavähk on järjest levinud ka põhjamaades nagu Eesti.

Paraku on uuringud näidanud, et inimesed ei kipu päikesekaitsekreeme õigesti kasutama. Üks peamisi probleeme on see, et kreemi kasutatakse liiga vähe, liiga harva ning valitakse pruuni naha iha tõttu liiga madala kaitsefaktoriga toode.

Päikesepõletus aga on nahale lisaks ebamugavuse ka väga kahjulik. Päikesepõletuste tehtud kahju suureneb iga uue korraga ning kasvatab nahavähi ehk melanoomi tekkimise võimalust. Seetõttu on oluline kaitsta nahka päikese eest igas vanuses.

Kuidas aga päieksekreemi toimet tõhustada? Seda annab teha viie toidu ja söögiga, teab Daily Mail.

1. Roheline tee

Võimsa antioksüdandina on roheline tee väga kasulik kogu organismile. Ühes uuringus vähenes rohelist teed joonud naistel oluliselt päikesest põhjustatud nahapunetus. Neil oli ka testgrupiga võrreldes niisutatum ning rohkem pingul nahk ja vähem ketendust.

2. Porgandid

Porganides sisalduvad antioksüdandid karoteenid on inimese organismile vajalikud, et toota  A-vitamiini. Karoteenid aitavad ka taime kaitsta ultraviolettkiirguse eest. Neid süües langed osa sellest kaitsest ka inimesele.

Kuigi suviti on mõnus krõmpsutada värsket porgandit otse peenralt, siis kasulikum on karoteene omastada töödeldud kujul.

3. Kurkum ehk kollajuur

Tegemist on maitseainete superstaariga, mille kasulike omanduste hulka kuulub ka põletikuvastane ning vananemist pärssiv toime. See aga muudab ta otseselt päevitaja sõbraks.

Ingveriliste sugukonda kuuluv kurkum omab Indias kõikvõimas ravimi mainet kui, mis aitab nii haiguste ennetamisel kui ka paljude hädade korral, nagu näiteks kõhuprobleemide, liigesehaiguste,  vähi,  parasiitide, nakkuste, haavade, köha, aneemia, akne korral.

4. Aaloe

Otse loomulikult – aaloegeel on põletuste puhul sinu parim abiline. Ent kas teadsid, et aaloet sisaldava joogi tarbimine teeb sama sinu organismile seestpoolt?

Ühe uuringu järgi leidsid 30 naist, et peale kolmekuist aaloejoogi tarbimist tundus nende nahk siledam ja elastsem. Päevitamine aga just neid kahte omadust rikubki.

5. Granaatõun

Viljakusesümbol granaatõun aitab tõrjuda pea kõiki põletikke ning kasvajaid. Juba Vana-India terviseõpetuses ajurvedas oli granaatõun hinnatud jahutava põletikuvastase toime tõttu.

Granaatõun sisaldab ka lükopeeni – antioksüdanti, mis täidab peamist rolli ilu ja noorusliku välimuse säilitamises.

Granaatõuntes sisalduv flavonoid ellaagiline hape kaitseb hiirte peal tehtud katsetes põhjal nahka vananemise eest. Ka aitab see fütotoitaine naha enneaegse vananemise vastu.  

Uued retseptid

Magus-hapu sealiha paprika ja ananassiga

Sealiha
Magus-hapu sealiha paprika ja ananassiga