Uudiskiri Instagram Facebook
 
Uudised ja sündmused

Milline supidieet hoiab päriselt kilod eemal? (+ retseptid!)

Uudised ja sündmused

Milline supidieet hoiab päriselt kilod eemal? (+ retseptid!)

Manona Paris
PrindiSoovita sõbrale
Erinevad supidieedid on maailmas uuesti laineid löömas, lubades häbitumatel juhtudel kaotada kuni seitse kilo nädalas, mis on igati kaine mõistuse (ja meditsiini) poolest vastuvõetamatu. Ent supp võib olla ka eduka kaalulangetuse nurgakivi! 
Supidieedid on maailmas populaarsuset uued mahladieedid. Neid pakutakse järjest rohkem, just olukordades, kus inimesed naasevad suvepuhkuselt, kus on grillide ja rannapidudega üle pingutatud.  Võrreldes mahladieetidega, kus juua saab vaid vedelikku ilma viljalihata, on supidieetides rohkem kiudaineid, mis aitavad seedimist paremini käigus hoida. Ka on supidieedid maitsetelt mitmekülgsemad, lubades katsetada väga erinevaid kooslusi.

Aga kas nende lubadused töötavad?

Austraalia telesaade „The Diet Testers“ ehk dieeditestijad katsetas, kas supidieedid tõesti töötavad. Nende 80-kilone katsejänes kaotas nädalaga kaks kilo ja 70 grammi. Tema sõnul aga oli väga tüütu, et süüa võis vaid erinevaid väga lahjasid juurviljasuppe ja juua vett. Kohvist ja veinist ei tohtinud undki näha. Lisaks vajas supidieet korralikku kokkamist, sest muidu tulnuks nädal järjest süüa kolm korda päevas üht ja sama suppi.  Nii näiteks on ühes supidieedis hommikuks lahja peedileemeke, lõunaks lehtkapsasupp ning õhtuks taipärane kalaleem. Üksikemana hindas katsealune selle võimatuks, ka tunnistas ta, et sellist menüüd hoida on tavatingimustes väga raske.

Samal ajal  kui supp on kahtlemata tervislik, on vaid lahjast supist toitumine siiski dieet, mis liigitub järskude kaalulangetamisviiside alla ning pole seetõttu tervislik. Peab meeles pidadama, et tervislik kaalust langetamise tempo on üle maailma arstide kohtaselt keskmiselt pool kilo nädalas. Lisaks tähenda tervislik kaalulangetus püsivaid muutusi toidusedelis.

Kiire kaalulangetamine võib tekitada kolm probleemi: lisaks rasvale kaovad ka lihased, ainevahetus aeglustub (sest keha hakkab energiat kokku hoidma) ning keha võib jääda ilma mõnest olulisest mikroelemendist või vitamiinist.

Ringlevad ka nn ühe supi dieedid, mille põhjaks on aedvilja-tomatileem ning maitseks taluvuse järgi tšillit. Näiteks kapsasupidieet, mis sai populaarseks 1980ndatel aastatel.

Selle retsept on lihtsaimast lihtsam:  üks väiksem kapsapea, peotäis vähekalorilisi aedvilju nagu porgandeid ja sibulat, tomatipasta ning tšilli. Keeda valmis, aseta külma, soojenda portsukaupa ning söö terve nädal.

Lisaks kõigele muule on Ameerika südameliidul (American Heart Association) suur mure kapsasupi dieedi järkuva populaarsuse üle. Nende sõnul ei sobi kapsadieet üleüldse kaalulangetamiseks, sest kui toituda vaid kapsast, on kõhuvalud kerged tulema, kuna kapsas võb tekitada üsna tugevaid gaasivaevusi. Lisaks muule ähvardavad kapsasupi dieedil olijat krooniline väsimus ja pidev näljatunne, kuna supp ei sisalda ülde proteiine ega rasvu. Need aga on kehale väga olulised energia ning vitamiinide ja mineraalide allikad või käimalülitajad.

Lisaks muule on kapsasupp ka ohtlik südamele, kuna võib tekitada pikemaajalise liiga madala kalorikoguse tõttu rütmikõikumisi. Lisaks on oht, et supidieeditajad ei joo piisavalt ning seetõttu mõistavad oma keha vedelikuvaegusesse ning süvendavad üldist kurnatust niigi.

Kuid kõik pole siiski nii lootusetu.

Supp on iseenesest väga hea leid tervislikult toituja menüüs ja peaks kindlasti olema aukohal. Nimelt leidis Ameerikas juba 11 aastat tagasi tehtud uuring, et inimesed, kes sõid enne lõunat või õhtusööki pisikese kausikese vähekalorilist suppi, tarbisid päevas 20 protsenti vähem kaloreid, ning kindlustasid sellega endale just tolle ihaldatud püsiva ning vaevatu kaalulanguse. 

Uued retseptid

Pardi-ja sea rillette

Pidu
Pardi-ja sea rillette