Uudiskiri Instagram Facebook
 
Uudised ja sündmused

Kuidas toiduga koolilapse (ja enda) väsinud aju turgutada

Uudised ja sündmused

Kuidas toiduga koolilapse (ja enda) väsinud aju turgutada

Toidutare
PrindiSoovita sõbrale
Foto: Panthermedia/Scanpix
Toidust sõltub osaliselt ka see, kuidas me saame hakkama päeva ülesannete täitmisega, olgu need siis koolis või kontoris. Või mõnes muus tegevuses, mis eeldab samuti keskendumist, head reaktsioonivõimet ning tugevat mälu.
Austraalia dieeditark Susie Burrell loetles Daily Mailile üles viis lihtsat superrooga, millega aju abistada. Paki need endale või lapsele kotti kaasa või pane valmis kööki, kui lapsuke koju saabub, et end enne kodutööde tegemist turgutada.

1. Punane kala

Palju head valku ja rasva, mis sisaldavad oomega-3 rasvhappeid. Need on juba ammu tõestatult hea ajutoit. Lisaks on punases kalas veel ohtralt vajalikke vitamiine nagu  B1, B2, B3, B6 ja B12 ning mineraalaineid. Need aitavad mälul paremini toimida ning ergutavad õpitu paremini omaksvõtmist. Lapsed peaks saama oome-rasvhapeterikast toitu suisa kolmel korral nädalal.

2. Rohelised köögiviljad

Rohelise kraami söömine annab su kehale ohtralt antioksüdamnte, mis omakorda teevad ajule teene. See kaitseb ka mälu. Söö julgelt brokolit, lehtkapsast, spinatit ning teisi krõmpsuvaid rohelisi köögivilju.

Kui laps rohelist kraami põlgama kipub, soovitab Susie lisada neid smuutisse - näiteks tilga piima ja banaani kõrvale.

3. Pähklid

Kui lapsel pole just pähkliallergiat, saab ta neist ohtralt energiat. Pähklid in tõeline supertoit, mis sisaldavad häid rasvu, proteiini, kiudaineid ning mikrotoitaineid nagu tsinki.

4. Munad

Valgurikkad munad on ühed paremini seeditavad toiduained. Munas sisalduvad mikrotoitaineid on aga kasulikud ajutegevusele.

Susie sõnul on munades koliini ehk b-4 vitamiini mis on ajutegevusele eriti kasulik. Koliin aitab kaasa rakuainevahetusele ja närviimpulsside edastamisele.

Susie sõnul tuleks mune süüa kas keedetult, munapudruna või minimuffinitena.

5. Mustikad

Susie sõnul annab juba üks ports mustikaid päevaks vajaliku C-vitamiini koguse. Kuna hetkel on maas hanged, tuleks mustikaid ammutada kas kodusest sügavkülmikust või superkmarketist. Serveeri mustikaid mõnuga hommikuse pudru või smuuti sisse, kuhu saad ära peita ka ka rohelise köögivilja. Mustikaid võiks julgelt poetada ka naturaalsesse maitsestamata jogurtisse või süüa niisama.

Uued retseptid

Helle-Moonika Helme kana riisiga ja salat

Segasalatid
Helle-Moonika Helme kana riisiga ja salat