Uudiskiri Instagram Facebook
 
Uudised ja sündmused

Kuidas poes mitte vääratada ebatervislike asjade poole

Uudised ja sündmused

Kuidas poes mitte vääratada ebatervislike asjade poole

Toidutare
PrindiSoovita sõbrale
Foto: Panthermedia/Scanpix
Jah, me teame - läksid poodi parimas usus osta vaid tervislikke ning kasulikke asju. Kodus aga vaatad ostukotid üle - issand, kes siia need maiustused ja mõttetud näksid poetas? Veelgi hullem - kes osa neist koduteel juba ära nahistas? 
1. reegel, see on ka KÕIGE tähtsam neist! Palun, palun ära mine näljasena poodi! Sul ei pruugi isegi alguses tunduda, et kõht on tühi. Mõtled, et ahah, siin on pood, ma käin kiiresti ära. Ja siis ahvatlevate riiulite ja lõhnade vahel (jah, need on meelega nii paigutatud) tuleb kõik järsku suure pilvena kallale: nälg, tahmine saada "midagi head" pluss "issand kui head pakkumised". See on su allasurutud nälg, mis nii räägib. Seetõttu kui plaanid poeskäiku, pista enne midagi põske. Joo kasvõi üks piimakohv - laktoos saab ka su veresuhkrule väikese buusti anda.

Teine oluline asi on janu. Vedelikupuuduses inimene on kuri ja närviline, sest pea valutab ja kuidagi vastik on olla. Teatud vanusest tunnetab inimesi janu näljana. Seega - enne poodi minekut tasuks ka lonks vett võtta - või see esimesena osta. Pea vaid meeles, et vett! Mitte kaloririkast limonaadi või mahla.

2. Koosta enne poodi minekut nimekiri, mõtle see hoolikalt läbi ja pea plaanitust ka kinni! Kes iganes peab tegema süüa ka teistele peale enda ning ei soovi sealjuures liiast koormata prügikasti ega rahakotti, võiks omada kasvõi üldjoontes nädala menüüd. Lisaks hoiab see kenasti aega kokku. Sa ei pea tegema väga detailset plaani - lihtsalt otsusta üldjoontes, mida sel nädalal tahad süüa. Piima-leiba võid ikka iga- või ülepäevaselt osta, kui väga soovid. Pea aga meeles, et mida rohkem sa üle toidupoe ukse astud, seda enam on oht raisata ebavajalikule.

3. Kasuta ostukorvi. Miks? Sest kui raske korv su kätt rõhub, jääd väiksema tõenäosusega riiulite vahele uitama ning lisad sinna asju, mida ostuplaanides polnud. Kui pead jalgsi koju minema, suudad nii ka hinnata, kui raskeks toidukott kujuneb.

4. Jäta lapsed koju, kui võimalik. Nende karjatamine võib olla lisastress ning ekstraahvatlustele allaandmine - no võta see kommike kullake ja anna emmele kaa!. Kui aga ei õnnestu, ja sa tead, et lapsed hakkavad manguma ja vinguma, tehke kokkulepe - üks asi, ja ei mingit kauplemist. Paremates peredes on see üks asi kord nädalas...

5. Tee oma ostud internetis. Ka Eestis on suuremates kauplustes võimalik linnades kasutada kojutoomisteenust. See on eriti mugav, kui sul on enamjaolt sarnane ostukorv - üks leib, kaks piima ja nii edasi. Vajutad "telli sama korv uuesti" ja ongi kõik. Osadel poodidel on ka teatud summast kojutoomine tasuta.

6. Kui ikkagi poodi lähed, eelista iseteeninduskassat. Enamus lollusi rändavad toidukorvi kassasabas seistes. Iseteeninduses enamasti sabasid ega ahvatlusi kassade ääres pole (kuigi nii mõnigi kett üritab ka seda reeglit murda). 

Uued retseptid

Helle-Moonika Helme kana riisiga ja salat

Segasalatid
Helle-Moonika Helme kana riisiga ja salat