Uudiskiri Instagram Facebook
 
Uudised ja sündmused

Viis kõige odavamat superköögivilja!

Uudised ja sündmused

Viis kõige odavamat superköögivilja!

Toidutare
PrindiSoovita sõbrale
Foto: Panthermedia/Scanpix
Termin supertoit on sageli ülekoormatud erinevate legendidega, ent aastal 2014 loodi vähemalt Ameerika Ühendriikides riiklikult kinnitatud nimekiri toiduainetest, mis teaduslikust tõendatult aitavad tervist hoida. Selles nimestikus on palju kallist ja kiirestinärtsivat kraami nagu näiteks vesikress, ent ka vägagi käepäraseid igapäevaseid söögiasju, mille menüüsse lisamine ei eelda suuremaid pingutusi. Vaatame viiele odavamale ja kasulikumale neist otsa. 
Hiina kapsas

Hiina kapsas on ameeriklaste koostatud supetoiduainete nimekirjas kohe vesikressi järel. Erinevalt vesikressist on seda alati saada, hind on enamasti odav või väga odav ning ei pea kartma kiiret närtsimist. Hiina kapsas on salatites hõrgult krõmpsuv ning värske. Kuumutades muutub selle maik mahedamaks ja magusapoolseks, olles väga hea vokkroogade komponent. Hiina kapsast annab väga kenasti ka hapendada, mis muudab ta veelgi kasulikumaks, vahendab Cooking Light.

Peedi- ja naerilehed

Sügisel ja suvel saab peedipealsetest kena salati. Neis on ohtralt C-vitamiini ning mineraalaineid. Ka on nende toiduks valmistamine üsna lihtne - närtsita lehti näiteks pannil oliivõli ning küüslauguga. Või tšillihelvestega.  

Kapsas

Punased ja rohelised kapsad ei näe nii trendikalt käharad ja nunnud välja nagu mõned nende sugulased (nagu hiina või brüsseli kapsas). Kui kapsas on alahinnatud köögivili - ta on imemaitsev, mitmekülgne ning sageli väga odav. Kapsast saab kümneid salateid, hautisi, seda võib küpsetada, hapendada ja isegi steigina praadida.

Tomatid

Jah, värsked tomatid pole praegusel talvisel ajal sugugi niiväga odavad. Kuid ega siis pea laristama nende kahvatute ja maitsetute tomatilaadsete köögiviljade peale - mine ja haara riiulist julgelt purkipistetud tomatid - kas tervetena või tükeldatuna. Lisaks on purgitomatites tänu kuumutamisele lükopeeni, mis on tervisele väga kasulik antioksüdant ja nn radikaalipüüdja.

Lükopeen on töödeldud ja kuumutatud toiduainetest, näiteks tomatimahlast, kergemini omastatav kui värsketest, sest kuumutamisel taimerakkude struktuurid lagunevad ja lükopeen vabaneb kromoplastidest. Tomatipastas on lükopeen neli korda omastatavam kui värsketes tomatites. Lükopeeni imendumist parandab oluliselt rasv.

Ehk siis tee südamerahus konservtomatitest suppe, kastmeid ja pitsakatteid - see on väga tervislik!

Naerid ja kaalikad

Kaalikad ja naerid pole just kõrge hinnaga müügil. Toorelt on neil mõnus torkivmagus maik, mis küpsetades muutub mahemagusaks. Nad täiendavad iga rooga ja saavad täiesti hakkama üksi õhtusöögi sisustamisega. Ahjukaalikas võib olla tõeline maiuspala. Ühepajatoidus on kaalikad ja naerid asendamatud. Neist saab lisaks teha friikaid, pudrusid ning erinevaid segusalateid. Või kasutada nendek uumutamisel tekkivat magusat maiku hoopis muffinites ja kohupiimakaraskis?

KOMMENTAARID

REENA 06.veeb 2019 16:49
Söö nagu vanasti.Natuke liha,palju köögivilja ja kartulit.Kapsas suvel ja hapukapsas talvel.Kõik ristõielised KV. on hästi kasulikud.Hautises oligi kapsas,kaalikas,por-
gand,sibul tükike liha.Varakevadel oli nõgese või naadi supp.Hiljem piimasupp herne,porgandi jakartuliga.Eestis seda enam vast ei teatagi.10a.tagasi Soomes noor pere pakkus.
1
Lisa kommentaar

Uued retseptid

Helle-Moonika Helme kana riisiga ja salat

Segasalatid
Helle-Moonika Helme kana riisiga ja salat