Pärnu õlletööstus avas renoveeritud villi-
misosakonna

Autor: Pressiteade
Teisipäeval, 27. septembril käivitati pidulikult AS Pärnu Õlletehase renoveeritud villimisosakond. “Aasta tagasi, kui vahetus tehase tuumikinvestor, seati strateegilised eesmärgid õlletehase tehniliseks renoveerimiseks,” ütles AS Pärnu Õlu juh
Teisipäeval, 27. septembril käivitati pidulikult AS Pärnu Õlletehase renoveeritud villimisosakond.

“Aasta tagasi, kui vahetus tehase tuumikinvestor, seati strateegilised eesmärgid õlletehase tehniliseks renoveerimiseks,” ütles AS Pärnu Õlu juhatuse esimees Aivo Varem..

Kvaliteetse õlle tootmiseks soetatud seadmed ja renoveerimise tööd on siiani läinud maksma kokku üle 10 miljoni krooni.

“Tegemist on esimese tõsise investeeringuga meie õlletööstuse ajaloos pärast Eesti taasiseseisvumist,” tõdes Aivo Varem. “See ei ole renoveerimisetapi lõpp vaid tegelikult alles algus. Loomulikult on see väike raha võrreldes nende kulutustega, mida teevad siinsed suured õlletööstused. Ent meie jaoks on summa suur. Ja et selle raha eest saada maksimaalset tulemust, oleme pidanud tegema oluliselt rohkem tööd, kui lihtsalt uue sisseseade ostu-müügi ning projekteerimistehingud,” lisas Varem.

Kevadel 2005 lõpetati õlle villimine klaaspudelisse endiste kaubamärkide all. Hilissuvel, pärast uute seadmete käivitamist hakati tootma uue retseptuuri alusel ja uut, mahedamat, maitseomadustega õlut.

„”Hell” on esimene samm meie uuel teel. Juba toote nimi iseenesest on veidi intrigeeriv - „Hell” on sõna, millel mitmes keeles mitu erinevat tähendust. Inglise keeles tähendab see põrgut, saksa keeles heledat ja eesti keelset vastet teame ilmselt kõik,” räägib Varem. Tegemist on ka Eestis esimest korda toote etiketil kasutatud ambigrammatilise logoga. Pole vahet kumba pidi silti lugeda – “Hell” on “Hell”. „Hella” pakendi on loonud reklaamiagentuur Indigo Bates, kes sai sel aastal Riias toimunud reklaamikonkursil “Golden Hammer” pakendite kategoorias “Hella” eest “Hõbedase haamri”.

“Hella” sisu on mahedamaitseline, kergelt linnaseline ja humalase järelmaitsega laager, mida pakutakse kahes kanguse astmes - 4,5 ja 5,2% alkoholisisaldusega. Kesk-Euroopa õlledele omaselt on “Hell” tugevama maitse, värvi ja lõhnaga kui traditsioonilised Skandinaavia preemium tüüpi õlled. Selleks, et õllejoojatele ka vaheldust pakkuda, toodetakse üht veidi vähema kangusega õlut – “Ankur” ja üht kangemat – “Pühvel”. Viimase alkoholisisaldus on 8%.

Aivo Varemi kinnitusel on uued õlled esimene etapp keerulisel teel oma unelmate õlle poole.

“Õlle pruulimine on pigem kunst kui töö ja kiirustades ei jõua sellise tulemuseni millega oleksime rahul nii meie kui tarbija. See ei ole toode, mille elukõverat prognoositakse aastaks või kaheks,” ütleb Varem. Ja lubab, et tuleval aastal suudetakse Eesti õllesõpru taas üllatada.



Lisainformatsioon:

Aivo Varem
AS Pärnu Õlu juhataja

GSM: 51 75 440 

aivo.varem@parnuolu.ee



Mart Riikoja
Suhtekorraldusettevõtte In Nomine konsultant

GSM: 50 86 256

mart@innomine.ee

MINU HINNE
KOMMENTAARID
Lisa kommentaar
Nimi:
Sisu:
Lisa
vuhh 20.juuni 2008 12:52
see pole mingi võileiva tort,pigem sändvich!
tegelinski 12.dets 2007 21:15
Ei minagi inimesi loomade nimega kutsu, aga mõnikord jääb kõrvu, ja siis riivab. Aga soomlase eri raadios ja ajakirjanduses oli väga sümpaatne. Artikkel Tarja Halonenist näiteks "Elukirjas". Või siis veel raadiojuttu Põhja-Soomest ja põhjasoomlastest. Kuidas hispaanlased seal külas käisid ja siis lepiti kokku, et pidu pannakse päikeseloojanguni. Juhtus olema polaarpäev ja hispaanlased väsisid väga ära. Samas ei suutnud nad aru saada, et miks soomlased nende lemmiktantsu tangot marssides tantsivad :)
jutita 11.dets 2007 22:22
Minul on ka mõned soomlased sugulased ja nad on lahedad, pole tulnud pähegi neid põtradeks kutsuda. Põdrad iseendast on aga toredad loomad, pildil vähemalt, mina neid küll ei suudaks püssiga sihtida veel vähem lasta. Ilusat advendiaja jätku meile kõigile nii eestlastele kui soomlastele.
1